Sunday, June 13, 2010

tips cinta pandangan pertama..

meh3 ...cahaya nak konasi satu benda ngn kowg sume...sume benda kte plukan tips tok dpatkn stu3 kejayaan...dlm stdu pom ad tips gak kn..tp cahaya xpnah pom ikot sume3 tips tu...time stdy cahay ikop mood cahay jew...hikhikhik...bb tu r cahaya xberjaya ngn cemerlang cm owg len...huhu..pe nk jd xthu ngn cahaya ni...tp...mlm ni cahay xnk kongsi tips sal stdy ngn kowg...
tp cahay nk kongsi tips cinat pandangan pertama...rupa3nye...tok kjar cnta pom ad tips gak kn...hakhakhak...meh cahaya kongsi ngn kowg tips3nye tu....

antara tips3nye ialah......

1. Bina komunikasi

Berusaha untuk mendapatkan nombor telefon si dia dengan apa cara sekali pun. Hubungi si dia dan perkenalkan diri anda secara jujur. Berterus- terang kepada si dia mengenai niat anda untuk berkenalan. (Peringatan!: Jangan sesekali cuba untuk berbohong mengenai identiti dan niat anda)

2. Ajak si dia untuk keluar bersama- sama

Satu- satunya cara nak mengenali si dia dengan lebih lanjut adalah mengajak si dia untuk keluar bersama anda. Anda boleh mengajak si dia untuk menonton wayang, makan malam, ataupun bersiar- siar di pusat membeli belah. Sepanjang detik itu, cuba untuk mengenali si dia dengan lebih lanjut. (Peringatan!: Jangan terburu- buru untuk megatakan yang anda telah jatuh cinta, ingat kembali niat pertama anda.. sekadar untuk berkenalan)

3. Kekalkan momentum hubungan anda dan si dia

Kereta yang bergerak jika anda berhenti daripada menekan pedal minyak akhirnya akan perlahan dan berhenti. Begitu juga hubungan anda dengan si dia, sentiasa bahagikan masa anda dengan betul untuk berhubung dengan si dia. Kekalkan momentum perhubungan ini sehingga anda dapat rasakan sendiri respond positif daripada si dia. Sebagai contoh, si dia mula rindukan anda apabila anda tidak melayannya, memerlukan anda disaat si dia berhadapan dengan masalah, si dia mahukan hari- harinya sering bersama dengan anda, dan banyaka lagi respond positif yang anda sendiri akan perasan. (Peringatan!: Jika anda yakin dan pasti maka tunggu apa lagi, sambarlah peluang tersebut! miliki si dia segera!!!)

Jika hasilnya negatif, usah risau… Ulangi tips 2 dan 3 sehingga anda mendapat respond yang positif.. Jika hasilnya tetap negatif, usah buang masa anda! Cari yang lain, sentiasa ingat.. Jalan pasti ada mesti ada Cara!

Salam Cinta dan Kejayaan!


2 comments:

  1. betul2 setuju tips dekat atas tu.. kunci kejayaan bercinta adalah jujur..

    komen dari:http://myvitrd.blogspot.com/

    ReplyDelete