Friday, May 20, 2011

~dada!h...dad!h...dad!h...!~

satu singget...satu singget...satu singgeeeettttt....
dadih...dadih....dadih....

hahahahahaha.....
begitu lah rutim harian yg bakal cahaya tempuhi hari3...

meh3 cahaya nak share sesuatu ngn kengkwan sume...
cahaya skg dh pom jd bsness women...ops bsness lady lah...
sementara cahaya bercuti slama 4bln ni...
dari cahaya dop goyang3 kaki kt umh....
more better cahaya ec kn mse cahaya ngn do some bsnss...
masyuk gak kan????hee.....

hmm....alhamdulillah bsness cahaya berjaya ngn lancar...
1st modal di SPONSOR dr PN NIK HARIDAH...(umi cahaya)...
but 2nd modal hsil dri 1st jualan dadih yg dihasilkn oleh cahaya sendirir lah...
so.....sume leyh bygkn x....
hebatkan cahaya....yg dlu lasum xthu wt kje dpur...tp skunk....hee....

cahaya dibnatu oleh kwan cahaya yg merangkap sbg SHARE PARTNER cahaya...
dye lah yg mmbntu cahaya tiap3 mlm tok ciapkan dadih3 tu sume...
dan dye gak yg byk bntu cahaya dlm memasarkan dadih3 tu sume...
tiap3 pg kami kan ke tmpt jualan kami iaitu....
SEK.KEB.MACHANG 1....di mana tmpt umi cahaya mngajar...winkkk...


lastly....cahaya harap cahaya kan dpt truskan MARKET dadih cahaya ni...
ngn jayanye....AMIN....

dadih...dadih...dadih....heeee

Tuesday, May 17, 2011

~b0san..~


arrggggghhhhhhh!!!!!

haaa....cmtu lah bile cahaya mula bosan dop umh ni...
cter xcmpai pom sblan ag...
cahaya dah mula xthu nak watpe dop umh ni...
huhuhuhuhuh....

b4 this cahaya blik kpg...
cm biasa r bila dop kpg...
kena tgk3 kan datuk kesayangan cahaya ni...
heheheehe...

mse dop kpg tu...
mcm3 cahaya pk...
pew agaknye yg ptot cahaya wat...

bermulalah satu babak...wink...
camni ptg tu cahaya ngn makcik cahaya sdg menghayati kenikmatan ais krim...
pastu makcik cahaya ckp...
nyk untug lau kte dpt jual ais krim cm ni...
cahaya pom pew ag....wat lah kira3...
nasib bek xciap ngn
LAJER tau...
hahahahahah...

tibe3...tiiiinnnnnggggg!!!!

ble blik umh...
umi cahaya showkan cahaya...
supaya cahaya wat jual dadih n kismis...
hahahaha...
sume3 tu cahaya kan supply kt sekolah umi cahaya...
bijak tak??

opppssss....
pew yg cahaya melalut ni...
jauh benar dah terpesong ngn title entry ni...
pape pom cahaya nak kowg thu...yg cahaya
BOSANNNNN!!!!!


Monday, May 9, 2011

ST 12 - Saat Terakhir



jom layan this song...
best cgt.....!!!!

Friday, May 6, 2011

~~ep mother's day~~

assalamualaikum sume....
terlebih dahulu cahaya nak mnta ampun n maaf lah...
sbb cahaya dah lama xupdate blog cahaya ni...
dah berhabuh dan bersawanag gamaknye...
heee...cahaya bkn lupakan eb blog ni...
tp cahaya ketandusan idea lah...
xthu nak nulis pew ag dah...

nway...
sempena HARI IBU ni...
cahaya menagmbil ksmpatan ni tok mngucapakan...
SELAMAT HARI IBU...
tok umi cahaya yg tercinta...
jasa dan pngorbanan umi xdpt cahaya byrkan ngn wang dan rggit...
cahaya syg umi sgt3...

xtually cahaya ad nak kongsikan sesuatu ngn kwn3...
tp sdg syok cahaya dop belek pesbuk...
tbe3 cahaya ad terbaca sal PENGORBANAN SEORANG IBU....
kejdian ni berlaku sehari b4 hari ibu...
kejdian ni sggh menyayat aty shggakan si ibu terkorban demi mnyelamatkan anak3 tercinta...

tok susulan lanjut kowg bce r cendiri kt cni....
http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Korbanibu/Article/

selamat membaca dan sama3 kte hyati pengorbanan sowg ibu...
tok anak3nye...

4 those yg msih ag ad ibu...
hargailah ibu anda slgi anda msih d beri kesempatan ni...
keep smile...muax!!! *_*

Monday, April 25, 2011

~f!naL oH f!naL~

hye korang...
4 1st of all...
cahaya nak mnta mf bebyk cbb dh lme xjenguk3 blog kowg...
dan update blog cahaya ni...
dah berkulat...bersawang...berdebu...dan bermcm4 BER ag lah kan...kt blog cahaya ni...
huhuhu....nwayz soe ye kowg...

dah lama berpuasa on9 ni...
memandangkan skunk ni musim EXAM...
so sbuk r dop mengadap buku3...formula3...
yg bakal diluahkan kt pper...~~heee~~
so skunk ni cahaya tggl stu pper jew ag...
tu pom 1hb ni lah...lambat ag kan...~~~wink~~~
so pew ag...skunk ni enjoy r jap...
tu yg sggh kt blog ni jp...

bercter sal EXAM ni...
teringat EXAM sem lepas...
~~hee~~ cternye cmni....

sem lepas cahaya dah pom separate ngn geng3 cahaya yg len...
cbb mse tu kwn3 cahaya dah mula ramai pg dop umh sewa...
cahaya jew yg msih setia ngn HOSTEL DATO' ONN...
so cahaya sllu jew MISUNDERSTANDING sal jdual...
nak jdikan cter...1st day ag cahaya dah wat hal...~hee~
bkn wat hal pew...kowg jgn pk yg bkn3 tau....~~wink~~

jom3 lyn cter cahaya d pg EXAMINATION....
camni...dr mlm ag cahaya dah prepared ngn bju n tudung tok pkai g exam...
yelh cbb cahaya egt cahaya exam pg ....
lau xsilap cahaya mse tuh pper INTERNATIONAL TRADE...
tdow pom awl...yelh kan exam pg lah kata kan...~~hee~~

ecopnye tu...cahaya bgom pas sbuh dh xtdow r...
cbb tkot lau tdow blik cahaya dah xbgom...
so cahaya pom dah ciap3 mndi...ciap3 pkai bju pew sume...
smntara ad mse ag...cahaya dop lah belek3 nota...
tepat kol 8.30pg....cahaya trun nak g dinning...
mse tuh cahaya dah cuak...yelh tgk owg sume xde...exam mula kol9...
tp owg sume dh xde....cahaya mmg cuak r time tu...
yelh tkot cahaya terlewat...

nak dijadikan cter ag....
cahaya cbe col kwn cahaya....
col pnye col....

JENG....JENG...JENG....

dowg masih dibuai mmpi...
cahaya tnye dowg tanak g exam kew???
dowg pom ckp lah....
pper kte PETANG LAH...BKNNYE PAGI3 BUTA NIH...

adehhhhh....malu tol...
~~hee~~

tnpa rasa segan n silu...cahaya pom g lah nek bilik mmber tok smbg stdy...
~~kuang...kuang...kuang....~~


~~...the morale of the story....~~
len kali cek jdual tuh leklok...jgn men hentam jew...
len kali wat ber DOUBLE3 cek lah jdual tuh...
...heee....




Friday, April 15, 2011

pew tu kawan???

salam sume...
ngah watpe tuh??
xtualy cahaya bosan r....
xthu nak watpe....
nak tgk MAHARAJA LAWAK....
xde live kt astro prima lak...
kt umh cahaya xde astro warna....
SPOIL tol r....huhuhuhuh...

so....meh3 cahaya nak sahare ngn kawan3 sume...
thu sal pew???
ce teka...ce teka...ce teka...

pew xthu....hmmmmm...
cahaya nak share sal sebuah ERTI KAWAN r...

sume owg kte kawan tu lebih penting dari BF or GF...
tol kew????
lets we think together.........jommmm.....





Bukannya senang nak cari kawan yang baik.
Bukan senang juga nak menjadi kawan yang baik.

Kawan yang baik tak pernah mengumpat di belakang kawan baiknya.
Kawan yang baik tak pernah cemburu dengan kejayaan kawan baiknya.
Sebaliknya kawan yang baiklah yang paling banyak membantu kawan baiknya untuk mencapai kejayaan.

Kawan yang baik tak pernah mempengaruhi kawan baiknya untuk membuat perkara yang buruk dan sia-sia.
Kawan yang baik adalah orang yang selalu menasihati kawan baiknya untuk berbuat kebaikan.

Kawan yang baik adalah orang pertama yang akan dicari bila tiba masa sedih atau gembira.
Kawan baik menjadi tempat kita meluahkan perasaan yang tak dapat diluahkan kepada kawan biasa.

Kawan yang baik tak pernah memaksa kawan baiknya untuk sentiasa berada di sisinya.
Kawan yang baik tak pernah melarang kawan baiknya untuk berkawan dengan kawan yang baik.
Kawan yang baik tak pernah cemburu jika kawan baiknya mempunyai ramai kawan baik, kerana kawan yang baik tahu apa yang paling baik untuk kawan baiknya.

Kawan yang baik akan sentiasa mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan kawan baiknya di dunia dan di akhirat di dalam doanya.

Kita adalah kawan yang baik jika kita faham bahawa kawan baik kita bukanlah seorang yang sempurna.
Kita adalah kawan yang baik jika kita menjadi kawan yang baik kepada kawan baik kita.

Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak menghargai kawan baik kita, kerana kawan yang baik akan sentiasa menghargai kawan baiknya.

Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak memberitahu perkara yang baik kepada kawan baik kita, kerana kawan yang baik akan selalu menyampaikan perkara yang baik kepada kawan baiknya.

Kawan yang baik akan memanjangkan naskhah ini kepada kawan-kawannya, bukan kerana terpaksa, bukan kerana suka-suka, tetapi untuk dijadikan pedoman oleh kawan-kawannya supaya dapat menjadi kawan yang baik kepada kawan baiknya.

Dan kalau kita nak dapat kawan baik yang baik, kita mesti lebih dahulu menjadi seorang kawan yang baik kepada kawan baik kita.

Dan semoga kita menjadi kawan baik yang baik.

p/s: so fikir3 kan la kita adalah kwn yg bgaimana...Smile

Thursday, April 14, 2011

try next time...tQ...OMG!!!!!!

hye sume....
1st of all cahaya nak mnx mf lah...
cbb cahaya dah lama kan xupdate mr.blog cahaya ni...
yelah ne tak nye....
ngn xcimen bertimbun...ngn test yg berlogek dtg ngn jayanye...ngn final around the corner...
hahahahahaha....as usual lah kan...
ckit3 wat alasan bz...bz...n bz...
tp...mmg tol pom lah...sbuk cgt...
tambah3 lak...lappy cahaya ad ngn BFF cahaya....

STOPPPPPP!!!!!!
sebelum cahaya melalut ngn jayanye...
cahaya sbnrnye nak sharekan pengalaman cahaya ar ni....
tanggal 14hb 2 2001...
means ary ni lah kan...
cahaya dah pom hadiri satu INTERVIEW tok jawat jawatan....
PEMBANTU KESATRIA NEGARA...
kt KOMPLEKS BELIA DAN SUKAN NEGERI PAHANG...
kerjanye ala3 jurulatih KAWAD lah...
cahaya ni mmg OBSES ngn kawad3 ni...
cbb mmg cahaya minat gler....

melalut ag....aduh...
oke cahaya proceed...
cternye camni...

nak cter kt kowg yg cahaya xtualy GAGAL dlm ujian tu...
~~WINK....~~
kowg thu pew ujian3 yg dye bg???

1) body mass index (BMI)
2) ujian pancaindera
3) lari 2.4km dlm mse 17minit
4) tekan tubi 28 kali dlm mase 10minit
5) lari ulang alik 10meter dalam mase 10 saat
6) lompat jauh berdiri

ahah....nilah ujian3 yg cahaya kena wat tok melayak kna cahaya jawat jawatan tu...
yg cahaya bengangnye...
dlm surat tu dye ckp BMI yg dye terima ialah 19-29.9...
so cahaya ngn confident r yg cahaya kan lepas ngn 1st stage tuh...
tapi kowg thu pew yg terjadi???
~~jeng...jeng...jeng...~~

interwiever said...:

oke...tlebih dhlu pd yg berjaya ke ujian kecergasan ni...
sy ucapkan tahniah...
n ar ni sy kan bg serba ckit taklimat tentang ujian3 yg akan kta jlnkn...
bla...bla...bla...
oke bg ujian BMI kte hnye nak 19-25 shjew.....

kuang3...
OMG!!!!!!!!!!!!!!

so dah mmg sah r yg cahaya xkan dpt...
lau hnye cmpai kt 25...
comfirm r cahaya ni lebih pnye...

sume yg g wat ujian tu amai yg terkandas awal3 ag...
same to me lah kan...
huk...huk...huk...:(

bila time giliran cahaya...
cahaya pom msok lah...
cek pnye cek...
kira pnye kira...
hitung pnye hitung...

"soe cik...awk ggal...cbb BMI awk 27..."
~wink...~~
cahaya pom complaint r kn...

"mf, sy nak tnye...npe dlm surat ni ckp nk cmpai 29.9..."
lau thu cmni...sy xdtg pom lah...
ngn kurang ajarnye....cahaya blah cmtu jew....
n then cahaya dipggl blik untuk runding...

tp xdpt dah cbb...
dye ttp nk cmpai 25 j...
if cahaya 26 mybe leyh consider....
TULAH PADAN MUKA KO NURSYAMIMI...
BFF SUH KO DIET...KO MRH DYE BLIK...
SKG...PEW CER...??